Când te gândești la Mercedes, te gândești la performanță, calitate, pasiune, sport, tehnologie. Și probabil mai trec multe epitete până să ajungi la utilitate. Sigur, există deja camioanele Mercedes, dar pentru omul obișnuit gândul fuge mai repede la un S, un ML, un SLR sau un G. Pentru prima dată vorbim însă de un Mercedes de la care nu ne așteptăm să întoarcă lumea privirea după el, ci despre unul util pentru omul practic. E vorba de omul de rând care are nevoie de o utilitară ca să-și facă mai bine treaba.
Cu noul Citan, Mercedes și-a asumat un risc, intrând pe o nișă nouă. Pentru că acolo era deja o concurență serioasă, și-a luat un aliat pe măsură: Citan este construit în parteneriat cu Renault, fiind similar modelului Kangoo al producătorului francez. Mercedes a impus și câteva modificări de design, dar a venit mai ales cu normele de calitate specifice mărcii germane. În segmentul utilitarelor, designul este secundar. În schimb, un consum mai bun sau o ofertă bună de servicii ulterioare vânzării, de garanție, pot fi argumente mult mai importante. Este exact pe ceea ce mizează Mercedes. Singurul contraargument poate deveni la un moment dat prețul. Dar vorbim mai degrabă de prețul inițial, pentru că fiabilitatea și serviciile ulterioare pot, în timp, compensa iluzia rentabilității mai mari a altor modele concurente.
Pentru că am și condus noul Citan, fără a fi însă experimentat în domeniul utilitarelor, pot spune că este surprinzător de dinamic și așteptat de confortabil, cel puțin pe distanțe scurte. Pare un model potrivit pentru micile afaceri de oraș.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER